Tuesday, 20 November 2012

coretan untuk Ahli Gaza.. pray for them :')



 
 
hari ni macam tade mood sangat sbb ada masalah sikit tapi tape.. kita senyum jugak :)
dah lama betol ta update entry dlm blog ni. blog ku usang !! apa bole buat, tade ideaa.. tapi ! hari ni bila dduk sorg-II dlm blik on9 facebook, open news online.. dtg lah idea.. 
 
hari ni na crita psl "FREE PALESTINE" . yee.. skrg dekat fb rmai yg post psl Gaza.. kenapa dgn Gaza ? ada lgi yg ta tahu apa yg dah jadi dgn saudara kita di Palestine sana ? okay.. tape. ni na crita lah ni. saudara kita kat Gaza tuh di sembelih, di bunuh, di tembak, anak-II kecik di bom, ada yang dah meninggal mayatnya di seret.. Allahuakhbar. kejam kan orang Yahudi terhadap saudara kita kat sana. :( kenapa Yahudi buat mcm tuh ? sbb mereka ingin menakluki BAITULMAQDIS. kenapa na menakluki BaitulMaqdis ? saya ada terba stu blog dan dia mncritakan kenapa Yahudi nak sgt menakluki BaitulMaqdis. saya ringkaskn sahaja critanya ye..
Pada masa Nabi Daud dan Sulaiman, para Yahudi semuanyaa taat kepada Allah. Nabi Sulaiman mempunyai satu mukjizat iaitu sangat kaya, menguasai angin, jin, mesgastua. Pada zaman tersebut jin tunduk kepada Nabi Sulaiman dan mereka banyak membawakan emas kepada Nabi Sulaiman sehinggakan di bawah laut pun Ifrit tolong ambilkan.

Masa Nabi Sulaiman mengarahkan pembinaan Masjid Al-Aqsa, semua jin patuh dengan perintah tersebut dan mereka membuat dengan bersungguh-sungguh bersama dengan para Yahudi dan manusia lain sampaikan mereka tidak sedar kewafatan Nabi Sulaiman.

Nabi Sulaiman wafat ketika berdiri atau duduk atas kerusi semasa memerhatikan jin dan manusia membina Masjid Aqsa. Sampai masa siap sepenuhnya, barulah kewafatan baginda dipertunjukkan dengan anai-anai makan tongkat baginda dan jasad baginda terjatuh. Ini nak menunjukkan bahawa jin juga tidak mengetahui perkara ghaib.

Selepas kewafatan baginda, Yahudi telah berpecah belah dan kembali ke tabiat lama mereka, menyembah berhala dan melakukan penindasan. Ada juga yang masih taat menyembah Allah, namun banyak dari mereka kembali menyembah berhala Baal, berhala Dagon (seperti lambang Starbuck), berhala Jehovah, berhala Osiris dan ada juga yang menyembah syaitan (Baphomet dan Lucifer)
 
Selepas itu Nabi Isa diutuskan kepada mereka dan mereka rasakan Nabi Isa adalah ancaman terhadap kekuasaan mereka. Lalu mereka menghasut pemerintah Rom supaya membunuh Nabi Isa. Tetapi Nabi Isa diangkat ke sisi Allah secara hidup-hidup dan dengan jasad dan orang lain ditukarkan ke rupa Nabi Isa. nabi Isa akan turun semula menjelang kiamat !! wahhualam
 
dan sekarang, sebab utama Yahudi terlalu inginkan BaitulMaqdis kerana menyangka masih bnyk lagi emas yang masih belum sempat diambil zaman dahulu. mereka percaya dengan kekayaan mereka akan dapat menguasai dunia. nampak kan ? kaum Yahudi tidak akan pernah bersyukur dgn apa yang mereka ada.. sampai suatu masa Allah akan melaknat mereka semua.
 
untuk pengetahuan semua.. bangsa Yahudi hari ini mempercayai 4 rukun yang telah disesatkan. Pertama, katanya orang Yahudi menganggap mereka adalah bangsa yang dipilih oleh Allah SWT manakala bangsa-bangsa lain adalah ‘binatang-binatang’ yang dijadikan rupa manusia yang membolehkan mereka melakukan apa sahaja termasuk membunuh bangsa lain. oleh sebab itu, mereka membunuh saudara kita di Gaza dengan sangat kejam !! merka beranggap saudara kita itu bintang yang dijadikan sebagai manusia.. subhanaallah :(
 
Rukun kedua, yahudi juga berhasrat untuk mendirikan Haikal Sulaiman iaitu kuil yang mereka dakwa pernah didirikan oleh Nabi Sulaiman a.s. dan tapak kuil itu ialah Masjidil Aqsa yang menjadi tempat Israk Nabi Muhamad s.a.w.
 
Rukun ketiga, bangsa Yahudi mahu mendirikan negara besar dunia yang berpusat di Israel di mana seluruh dunia akan tunduk kepadanya.
 
 Rukun keempat, mereka menunggu al-Maseh. Al-Maseh ialah yang memimpin Yahudi untuk menakluk dunia. Bagi umat Islam, al-Maseh ialah ‘dajjal’ yang dijanjikan oleh Nabi s.a.w..
 
disebabkan ketamakan bangsa Yahudi kanak-kanak yang ta bersalah jadi mangsa kekejaman mereka.. sedih bila on9 facebook saban hari ada je budak kecil yang meninggal, kepalanya disembelih. Allahuakhbar. kita manusia biasa yag ada perasaan tapi bangsa Yahudi  manusia atau binatang yang bertopengkan manusia ? walhal binatang pun sayangkan ank mereka.. mereka kasih sesama mereka.. 
 
 Janji Allah SWT akan sampai bagi memastikan Islam akan tinggi semula dan musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi akan kembali ke era kesusahan dan penindasan seperti keadaan asal mereka.

Kita meyakini usaha mereka mengumpulkan bangsa mereka di tengah-tengah negara umat Islam itu akan berakhir dengan penghapusan mereka secara terus dari muka bumi Allah SWT ini. Ini bersesuaian dengan maksud sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim:

“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ‘Gharqad’, kerana ia adalah pokok Yahudi“.

Janji Nabi pastinya benar. Peristiwa ini akan berlaku bagi menamatkan siri pengkhianatan Yahudi terhadap Islam dan manusia secara keseluruhannya .
 
  Ya Allah kau selamatkan mereka. mari kita berdoa sama-II untuk saudara kita di sana. semoga Allah membantu mereka dalam keadaan susah dan senang .
 


 
 
"Bismillahirahmanirahim"
Ya Allah, Berikanlah keselamatan kepada penduduk Palestina dari serangan zionis Israel… Sabarkanlah hati mereka dalam menghadapi cobaan ini… Berikanlah surga-Mu kepada mereka yang mati syahid atas serangan Israel…

Ya Rabb, Turunkanlah bala tentara langit-Mu untuk menghancurkan Israel… Mereka dengan telah nyata-nyata mengabaikan keberadaan-Mu… mereka telah menghancurkan masjid, rumah-Mu… Dan merek
a segera akan menghancurkan Masjidil Aqsa… Sebelum hal itu terjadi… Turunkanlah pertolongan-Mu Ya Allah… Hancurkan Israel, seperti ketika Engkau menghancurkan tentara Abrahah…

Ya Allah, Berikanlah kemenangan kepada pasukan-pasukan Muslim Palestina, dalam menghadapi serangan Yahudi Israel, yang nyata-nyata telah membuat kerusakan di muka Bumi-Mu ini Ya Allah… Mereka melarang negara-negara Muslim memiliki senjata nuklir, tapi mereka nyata-nyata mengembangkan senjata-senjata nuklir pemusnah massal yang siap di luncurkan setiap saat untuk menghancurkan umat
Muslim…

Ya Allah, Halangi-lah pandangan pilot-pilot jet tempur Israel, sehingga mereka malah menjatuhkan bom di wilayah mereka sendiri… Hancurkan-lah pasukan darat mereka, seperti ketika Engkau memberikan kemenangan kepada Rasulullah Muhammad SAW saat menghancurkan pasukan kafir Qurasy… Berikanlah kemenangan kepada para Mujahidin Palestina, seperti ketika Engkau memberikan kemenangan besar kepada pasukan Salahuddin ketika menghancurkan bala tentara salib… Satukanlah faksi-faksi yang terpecah di Palestina, agar mereka konsentrasi menghadapi Israel…

Ya Allah, Kami sudah berjuang dengan segala cara menghadapi zionis Israel, dengan sekutu Amerika Serikat-nya yang selalu membantu mereka…. Hancurkan-lah kedua bangsa ini, seperti Engkau menghancurkan kezaliman & kesombongan Fir’aun…

Ya Allah, Kabulkan doa kami ini….

Aamin Ya Rabbal Alamin…. 

al-fatihah untuk mereka :')
 
 

 
 

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca ^_^ KALAU SUKA BOLEH LIKE =).